تازه های آریا خودرو سیمای سبز

Lastest News

نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک در نصف‌جهان برپا شد

حضور تیم فنی شرکت آریا و خودرو های برقی آن در نمایشگاه هوای پاک اصفهان نگاه معاونت حمل و نقل ترافیک اصفهان را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، موتورسیکلت‌های برقی به همراه تجهیزات و قطعات آن‌ها، دوچرخه‌های برقی حرفه‌ای و معمولی، دوچرخه ثابت، اسکوتر و اسکیت در این نمایشگاه برای عموم مردم نمایش داده می‌شود.

تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای هیبریدی و همچنین فروشندگان مجاز انواع دوچرخه و نمایندگان رسمی انواع پاک‌روها در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۲۲ به نمایش می‌گذارند.

در سال ۲۰۱۳ آلودگی هوا ۳۰ میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی حمل‌ و نقل پاک اظهار داشت: اقدامات جدی برای کاهش هزینه‌ها در شرکت نمایشگا‌ه‌ها صورت گرفت بدون اینکه هیچ آسیبی به فعالیت‌های شرکت برسد و بهبود عملکرد شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.

علی یارمحمدیان در خصوص حمل‌ونقل پاک افزود: مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور و در جهان هزینه‌های بسیاری را بر اقتصاد تحمیل کرده و آلودگی هوا را در کلان شهرهای ایران افزایش داده است.

وی تصریح کرد: بانک جهانی که مرجع سنجش آلودگی هوای کشورهای جهان است، تشدید آلودگی هوا در ایران را به این‌گونه اعلام کرده که آلودگی هوا در ایران در سال ۲۰۰۱، ۱٫۷ میلیارد دلار خسارت وارد کرده همچنین در سال ۲۰۰۶ به ۸ میلیارد دلار رسیده است و در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: براساس برآوردهای این مرجع با احتساب ریزگردهایی که به برخی نقاط از استان‌های کشور وارد می‌شود حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت ایران در معرض این آلودگی‌ها قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پیامدهای ناشی از آلودگی در شهرها بیان کرد: گوشه‌ای از این پیامدها تحمیل هزینه به صنایع به ویژه صنایع کوچک و فرسوده می‌شود که در زمان بحران باید این کارخانه‌ها تعطیل شوند، همچنین تحمیل هزینه به شهروندان به علت بروز بیماری‌ها، تحمیل هزینه به دولت و نظام آموزشی، تحمیل هزینه به جامعه و دولت به دلیل کاهش هوش کودکان است.

یارمحمدیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کشورها و شهرهای مختلف جهان برای کاهش و یا جلوگیری از آلودگی هوا گفت: در توکیو ۹۵ درصد از حمل‌ونقل شهری به صورت همگانی انجام می‌شود که این مقدار به صورت کلی از حمل‌ونقل برقی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در آغاز سال ۲۰۱۶ تعداد خودروهای برقی در آلمان ۲۵ هزار خودرو و خودروهای هیبریدی ۱۳۰ هزار و ۳۵۰ دستگاه بود، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ پکیج عملیاتی آماده کرد که آلمان تا سال ۲۰۲۰ باید حدود ۱۵۰ هزار جایگاه برقی داشته باشد که این روند برای ایتالیا و انگلستان هم بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور ایران سرعت این عملیات بسیار پایین است و با تعرفه‌های سنگینی که روی خودروهای هیبریدی وجود دارد مصرف کنندگان به سمت استفاده از خودروهای بنزینی سوق پیدا می‌کنند.

وی گفت: برای کشوری که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند و دوست‌دار محیط زیست است این حرکت خوبی نیست و امیدواریم که دولت این تعرفه‌ها را کاهش بدهد چرا که خودروهای هیبریدی بین ۸ تا ۱۰ هزار دلار هزینه دارد.

یارمحمدیان با بیان اینکه خاطره امپراطوری دوچرخه‌های دنیا در ذهن بسیاری از افراد هنوز زنده است، پدران و کهنسالان این شهر در ذهن دارند که دوچرخه‌ها در اصفهان یکه سواری می‌کردند، اضافه کرد: در سال ۱۳۲۷ بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ دوچرخه در اصفهان تردد می‌کردند همچنین بیش از ۲۰ هزار گواهینامه دوچرخه صادر شده بود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۴۱ بیش از ۸۰ هزار دوچرخه در یک سال در اصفهان به فروش رسید اما امروز یک میلیون خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کند که سیاست‌های غلطی که در گذشته در شهر اصفهان حاکم شده موجب شد تا هزینه‌های بسیار هنگفتی متوجه شهر و شهرداری و مردم شود و مردم تاوان آن را با آلودگی‌های زیست محیطی پرداخت کنند.

یک میلیون موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد می‌کنند

جانشین رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: یکی از موضوعاتی که در بستر زندگی هر انسانی در قرن بیستم و بیست و یکم نقش ایفا کرده است موضوع حمل‌و‌نقل و ترافیک بوده که با زندگی ما گره خورده و نیاز به هوشمندی و دقت نظر دارد.

سرهنگ حسین حسین‌زاده در این آئین با بیان اینکه متأسفانه ما امروز از این هوشمندی و دقت نظر در پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی کم‌بهره هستیم، افزود: امروز دور هم جمع شدیم تا همه با هم کمک کرده و موضوع حمل‌ونقل و ترافیک را در استان اصفهان ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: ما یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان اصفهان داریم که از این تعداد حدود یک میلیون آن در شهر اصفهان در حال تردد هستند و هرکدام از این موتورسیکلت‌ها که با سوخت فسیلی کار می‌کنند ۴ تا ۶ برابر یک اتومبیل به هوای اصفهان زیبا لطمه می‌زنند.

جانشین رئیس پلیس راهور استان اصفهان بیان کرد: ۵۵ درصد انسان‌ها که در سن بهره‌وری کشته می‌شوند راکبین موتورسیکلت هستند که سرعت بالایی را حتی در بزرگراه‌ها دارند، همچنین آلودگی صوتی که سبب انزوا و افسردگی و تشویش در بین کودکان و نوجوانان و بانوان می شود را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد جرایم از جمله تهیه و توزیع مواد مخدر با موتورسیکلت رخ می‌دهد، گفت: برای هریک از افرادی که در تصادفات فوت می‌شوند حدود ۲ میلیارد باید خسارت بپردازیم که این خسارت‌ها دیده نمی‌شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ ، ۴۰ نفر در اصفهان کمتر کشته شدند و پلیس راهور به عنوان بالاترین میزان کاهش جانباختگان در کشور شناخته شد.

وی ادامه داد: با مشارکت و آموزش به مردم قادر خواهیم بود که تا ۵ سال آینده شهر اصفهان را به گذشته و شهر دوچرخه‌ها بازگردانیم.

حمل‌ و نقل عمومی در سطح شهر باید به هم پیوسته باشد

شهردار اصفهان گفت: نمایشگاه حمل‌ و نقل پاک با به نمایش گذاشتن تولیدات مؤثر در زمینه هوای پاک به طور خاص در بُعد فرهنگی مؤثر است.

قدرت الله نوروزی در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه حمل‌ و نقل پاک اظهار داشت: شهرها امروز برای توسعه با معضلاتی روبه‌رو هستند زیرا به دلیل فضای شهری و تغییر کاربری‌ها دچار مشکلاتی از جمله افزایش تردد، ترافیک و آلودگی هوا شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای نجات اصفهان از این وضعیت ناچار به توسعه حمل‌و‌نقل عمومی هستیم، افزود: حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر باید به هم پیوسته شود تا شهروندان به راحتی در سطح شهر تردد کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بخش مهم در توسعه حمل‌ونقل، فرهنگ‌سازی است صدا و سیما، دانشگاه‌ها و مدارس در این راستا باید تلاش کنند تا استفاده از حمل‌ونقل عمومی عملیاتی شود.

وی گفت: این نمایشگاه‌ها علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای حمل‌ و نقل باید نقش فرهنگ‌سازی هم داشته باشند، رهایی شهر اصفهان از آلاینده‌ها منحصر به حمل‌ونقل عمومی نیست و مسائل متعددی در این زمینه دخیل هستند.

نوروزی بیان کرد: در شهرداری اصفهان اراده لازم برای فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه حمل‌ و نقل پاک وجود دارد و سایر دستگاه‌ها باید همه به میدان بیایند.

نخستین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک از ۴ لغایت ۶ اردیبهشت ماه واقع در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان از ساعت ۱۶ الی ۲۲ میزبان عموم مردم است.

۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ – ۱۴:۱۳

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *