تازه های آریا خودرو سیمای سبز

Lastest News

شهردار لندن:هدف لندن تا سال ۲۰۲۹، افزایش تعداد شهروندان در مقابل تعداد اتومبیل های شخصی است.

ما برای رسیدن به این هدف، نیاز به بهبود سیستم حمل و نقل عمومی، بهبود زیرساخت های دوچرخه سواری، و تشویق کارخانه ها و واردکنندگان به تولید و ورود اتومبیل های الکتریکی داریم.

آینده لندن؛ شهروندان بیشتر، اتومبیل های کمتر.

من معتقدم تمام شهرهای دوستدار محیط زیست باید مناطقی از شهرشان را عاری از اتومبیل کنند؛ این یعنی وضع ممنوعیت هایی برای ورود اتومبیل ها به مناطقی از شهر و دادن اولولیت به پیاده روها و خطوط دوچرخه سواری در این مناطق. این سیاست می تواند، هدف ما برای رسیدن به شهری عاری از کربن را هر چه زودتر محقق کند.

خیابان آکسفورد در قلب لندن، معروف ترین خیابان دنیا است که بخش قابل توجهی از آن قابلیت تبدیل شدن به محل پیاده روی را دارد. ما معتقدیم آکسفورد باید یک محل امن و پاکیزه و یکی از بهترین فضاهای عمومی جهان برای کسب و کار و عبور و مرور باشد. ما بخش بزرگی از این خیابان را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به یک بلوار بدون ترافیک تبدیل کردیم و بنا داریم این پروژه را به برخی دیگر از خیابان های لندن، گسترش دهیم.

باید به این نکته اشاره کنم که سالانه تنها در لندن، ۱۰ هزار نفر در اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند. خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی و بیماری های تنفسی مانند آسم در کودکان و سالمندان ساکن شهر طی سال های اخیر چند برابر شده است. در ضمن چاقی ناشی از کم تحرکی در کودکان و بزرگسالان، سالانه هزینه های هنگفتی را به سیستم بهداشت و درمان بریتانیا تحمیل می کند.

به همین منظور هم اکنون کمپین ‌های زیادی در حمایت از قانون «روزهای بدون خودرو» در این شهر برپا شده اند. بر این اساس، این قانون از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ در پایتخت انگلستان اجرایی شد و به موجب آن بخش وسیعی از مرکز لندن، از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر در روزهای پایانی هفته عاری از خودرو است.

همچنین از این پس رانندگان خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی که قبل از سال ۲۰۰۹ ساخته شده و استاندارد یورو ۴ در آنها رعایت نشده است، برای ورود به مرکز لندن باید جریمه پرداخت کنند. علاوه بر این، اتوبوس‌هایی که بیشترین میزان آلایندگی هوا را ایجاد می ‌کنند، در صورت ورود به محدوده مرکز شهر روزانه ۱۶ دلار جریمه خواهند شد.

در کنار این اقدام شهرداری لندن تمام توان خود را برای اولویت دادن به پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده موثر از ناوگان حمل و نقل عمومی به کار خواهد گرفت تا شهروندان کمتر به خودروهای شخصی خود وابسته باشند.

در حال حاضر ۷۸/۵ کیلومتر مربع فضا در اختیار پارکینگ های خودرو در لندن است. چنین فضایی سالانه ۲۰ هزار پوند هزینه به اقتصاد لندن تحمیل می کند، در حالی که می تواند به زیرساخت های دوچرخه سواری ایمن تبدیل شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *