تازه های آریا خودرو سیمای سبز

Lastest News

صرفه‌جویی ۳٫۵ میلیون لیتری مصرف بنزین با خودروهای الکتریکی پاک

شرکت آریا خودرو سبز به عنوان اولین تولید کننده ایرانی نفربرهای الکتریکی با کاربری های مختلف با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تنوع محصولی، در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی و پروژه های حمل و نقل پاک مسافر و بار، با شعار آسمان آبی و هوای پاک همسو با سیاستهای گسترش هوای پاک در این زمینه فعالیت دارد.

صرفه‌جویی 3.5 میلیون لیتری مصرف بنزین با خودروهای الکتریکی پاک
تین نیوزخودروهای برقی و یا به نوعی دوستدار محیط زیست یا خودروهای فاقد دود، مزایا و فواید بسیاری برای حفاظت بیشتر از محیط زیست و ساکنان آن دارد. بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه قصد دارند با هدف پیشگیری و مقابله با آلودگی هوا و نیز کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و حفاظت بیشتر از محیط زیست، خودروهای برقی را به تولید انبوه برسانند. 
شرکت «آریا خودرو سیمای سبز» به عنوان اولین تامین کننده ایرانی خودروهای برقی با کاربری‌ها و تنوع محصولی مختلف، در زمینه حمل و نقل عمومی پاک (کالا و مسافر)، با شعار آسمان آبی، هوای پاک همسو با سیاست های گسترش هوای پاک در این زمینه فعالیت دارد. تامین و عرضه خودروهای برقی با کاربری حمل مسافر و کالا و نیز پشتیبانی و خدماتی در کنار مدیریت آنها در فاز بهره برداری، محور فعالیت های این شرکت دوستدار محیط زیست می باشد.

مهدی نیکی مدیر عامل شرکت آریا خودرو سیمای سبز در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: شرکت «آریا خودرو سیمای سبز» با هدف تامین و توسعه راهکار های حمل و نقلی مبتنی بر انرژی‌های پاک آغاز به فعالیت کرده و از ابتدای تاسیس تلاش نموده تا با بهره گیری از نیروهای متخصص داخلی و فناوری های روز دنیا با سرمایه گذاری مناسب در زمینه تحقیق و تولید وسایل نقلیه الکتریکی گامی در مسیر توسعه ملی و همچنین بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی بردارد. 

صرفه جویی ارزی به میزان ۱۵ میلیارد تومان
نیکی در خصوص صرفه جویی مصرف سوخت گفت: از زمانی که این طرح در تعدادی از مناطق تهران از جمله بازار بزرگ در منطقه دوازده، بهشت زهرا، تعدادی از بیمارستان ها و نمایشگاه ها اجرایی شد، نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی از محل کاهش واردات و توزیع سوخت را داشتیم. آغاز فعالیت این شرکت از تیر ماه سال ۱۳۹۶ بوده است. اجرای طرح حمل و نقل مسافر توسط خودرو های برقی تحت تملک این شرکت توانسته ظرف دو سال گذشته به میزان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی کند.
وی افزود: اگر دولت و شهرداری ها حمایت لازم را انجام دهند، می توان شاهد صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی و نیز کاهش هر چه بیشتر انتشار آلاینده ها در کلان شهرهای کشور باشیم.

ضرر دو و نیم میلیارد تومانی شرکت
مدیر عامل «آریا خودرو سیمای سبز» در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات و موانع فراگیر شدن چنین خودروهایی درکشور اشاره کرد و گفت: این شرکت با سرمایه گذاری اولیه ۱۵ میلیارد تومان کار خود را در حوزه جابجایی شهروندان در مسیر میدان امام خمینی (ره) به سمت بازار بزرگ تهران آغاز کرد اما به دلیل افزایش چندین برابری هزینه های عملیاتی و نیز ثابت ماندن نرخ ارائه خدمات توسط شهرداری و عدم حمایت سازمان های مرتبط علی رغم پیگیری ها و مکاتبات مستمر، مبلغ دو و نیم میلیارد تومان طی دو سال متحمل ضرر شده است. 
کاهش آلودگی های صوتی و هوایی
وی افزود: شرکت «آریا خودرو سیمای سبز» با استفاده از فناوری های روز دنیا و البته استفاده از نیروهای متخصص داخلی توانسته است نقش بسیار موثری در کاهش آلودگی هوای شهر تهران (در محوطه بازار بزرگ تهران) داشته باشد. به دلیل تمام برقی بودن خودرو های این شرکت، حدود ۹۰ درصد آلودگی های صوتی را نسبت به گذشته کاهش داده ایم. همچنین کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و دیگر عناصر ضرر رسان به میزان ۱۰ هزار تن طی دو سال گذشته را نیز شاهد بودیم.  
کاهش تصادفات 
وی در ادامه افزود: این طرح علاوه بر کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش مصرف سوخت از جمله بنزین و گازوئیل، منجر به افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات در محوطه بازار بزرگ تهران شده است و در نتیجه توانسته به صنعت بیمه و نظام بهداشت و درمان کشور در قالب کاهش خسارت های جانی و مالی، کمک چشمگیری نماید و نیز در افزایش تعداد مراجعین به بازار بزرگ تهران در بستری امن و ایمن، نقش و سهم مهمی را داشته باشد. 
توسعه تولیدات و خدمات 
او اضافه کرد: با توجه به سوابق تولیدی و موفق این شرکت طی ۳۰ سال گذشته در حوزه ماشین آلات صنعتی و نیز دانش، انگیزه و وجود روحیه خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان محترم این شرکت در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل پاک، به عنوان بخش خصوصی، این آمادگی را داریم تا در صورت بازبینی، اصلاح و یا به روز نمودن سیاست ها و رویه های فعلی ذینفعان (دستگاه های حاکمیتی مرتبط) و نیز رفع موانع و چالش های کنونی، برای توسعه این نوع کسب و کار دوستدار مردم و محیط زیست، سرمایه گذاری بیشتری را آغاز نماییم. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *